Villa Olinda

Villa Olinda – Evin Hikayesi

Kalkan’da hayatımıza devam ederken çevrenin değişmesinden ötürü ayrılmak zorunda kaldık. Yeni yerleşim yeri bulmak için sahilleri tarayarak Foça’ya kadar geldik. Ailecek oturduk değerlendirme yaptık. Baktık ki aranılan kriterlere en uygun yerin Karaburun olduğunu gördük. Rotamızı Karaburun’a çevirdik.

Etrafı daha iyi tanımak için hemen geçici bir ev aldık. Çevre gezilerine başladık. İnsanlarla yakınlaştık doğayı tanıdık. Köklü yaşayacağımız yer tespit etmeye başladık.

Bu arada oturduğumuz eve müşteri çıktı. Herşey altüst olmuştu. Kararlarımızı hemen uygulamaya koymamız gerekiyordu. Projemizi hayata geçirebileceğimiz süreye kadar oturmaya devam etmeyi isteyerek, satışı gerçekleştirdik. Önceden belirlediğimiz bir arsa vardı. Onu satın aldık. Köşebaşı parseldi. Büyük Ada’mızı görüyordu. Önünde geniş bir yeşil alan vardı. Karşımızdaki parselin inşaat izni manzaramızı kapatmayacaktı. Şimdi sıra hayalimizi gerçekleştirecek teknik bir yardımcıyı bulmaya kalmıştı. Yaptığımız araştırmalar neticesinde bölgede hizmet veren Mimar Zafer Kulapa’da karar kıldık.

Karşılıklı ziyaretler sonucu kendimizi, beklentimizi ve yaşam tarzımızı anlattık. Ne istediğimizi biliyorduk. Mimarımızın anlayışı, çözüm üretmesi sayesinde projelendirme safhasını çabuk geçtik. İnşaat başlamıştı. İş çok hızlı ilerliyordu. Oturduğumuz ev yakında olduğu için imalatları yakinen takip ediyorduk. Hatta eşim, kademe kademe ortaya çıkan kaba inşaatın beton sulama işini o kadar içten yapmaya başlamıştı ki onu tanımayanlar mimarımızın ekibinde çalışan eleman zannediyordu.

En önemli kısım yaklaşmıştı. İç tasarımı mimarımızla beraber defalarca İzmir’e gidip trendleri öğreniyorduk. Son kararlarımızı ailecek vererek seçimlerimizi yaptık.

Tam istediğiniz gibi ferah, rahat, huzurlu bir eve kavuşmuştuk. Daha sonra evde yaşmaya başladığımızda bu da olsaymış dediğimiz hiçbir şey kalmamıştı.

Proje Detayları

Villa Olinda

Tasarımın çıkış noktalarından biri evin şefaf olması, diğeri ise özel banyosu deniz manzaralı olması idi.

Arazinin yapısı yol durumları ve manzara yönleri dikkate aldığımızda zemin katta çalışma, yaşama, mutfak ve şömine köşesi ile tamamen şeffaf ve ferah bir mekan düzenledik. İlk ve sonbaharda yağmur yağışını içinde hissedebileceğin üstü beyaz pergoleli evi saran geniş terası oluşturduk. Geniş cam yüzeyler sayesinde gün ışığının içeri girmesini sağladık.

Birinci katta misafir odalarının dışında binanın ortasında özel yatak odası ve yanında manzarayı seyrederek yorgunluk atacakları köşeleri tasarladık.

Çatı aramız ise sanki huzura, dinginliğe, kendimizle hesaplaşmayı davet edercesine özel bir mekan olarak mal sahiplerinin tüm içtenliğiyle çalışmalara destek olması neticesinde Villa Olinda evi ortaya çıktı.